امتياز وابداع وفرفشه

نكت ليس لها مثيل

شاطر
    eldefens

المساهمات : 424

نكت ليس لها مثيل

مُساهمة  eldefens في الجمعة أكتوبر 30, 2009 2:26 am

واحد ..... صعيدي ..... رايح الحج بملابس نسـائية .... مسكوه الشرطة في المطار .... قاله الشرطي ليه عامل كدة .... قال .... أصلي رايح .. أحج عن أمي ......

مرة واحد صعيدي دخل على مراته لقاها نايمة مع واحد قاله :: ههع مبتخلفش ......

صعيدي قالت له الدكتورة عندك سكر بالبول... قاللها: د نت الي بولك عسل ......

صعيدي خلى بنته تشترك في مسابقة من سيربح المليون .... ليش؟؟ عشان يعرف مين صديقها ......

صعيدي رمى على حبيبته ورده, مــاتت..!!!ليش..!! نسي يشيل الوردة من المزهرية ......

صعيدي منع اطلاق النار يوم العرس قالوا لة ليش قال ؟؟؟عشان العروس حامل ما بدنا نخوفها ......

صعيدى طلع ينقط فى فرح قال سلام كبير للراجل ده وشاور منظم الفرح قال فين ده الصعيدى قال له بص واخرج البندقيه وموت اثنين فى الفرح وقال الراجل اللى لوحده جنب الراجل الى بينزف دم والراجل اللى فيه الروح

صعيدى وهو ماشى حافى دخل فى رجله مسمار تناه ......

صعيدي رمى خطيبته من فوق الجبل و ماتت فقال: اباي ما تتحمتلي مزح ......

صعيدي قتل ولده و سألوه ليش ؟ قال عصفور في الجنة ولا حمار في الارض ......

صعيدى علم ان زوجته بتخونه واسمه سى سيد دخل تحت السرير لضبط زوجته متلبسه
    دخل العاشق واسمه ايضا سيدواختلى بزوجته فوق السريروفى موقف غرامى قال للزوجه الخائنه قولى لى كماتقولى لزوجك ياسى سيد
    فقالت الزوجه انا مقلش هذه الكلمه الا لزوجى
    فرد الزوج من تحت السرير اصيله ياام سيد

صعيدى حب يجوز ويخلف بسرعه اجوز واحده حامل ......

في صعيدي كل يوم يضيف على حسابه 5000 جنيه ففي يوم دخل على شركة وكان المدير بيعرف أنو كل يوم بيضيف 5000 جنيه فسأله من وين بتجيب كل يوم 5000 جنيه فقال: أنا براهن الناس على5000جنيه وكل يوم بكسب ...فقال المدير : مش معقول طيب راهني على شي شغلة فقال الصعيدي : بتراهن أني بحسن أبوس عيني ... المهم وافق المدير فشال الصعيدي العدسة من عينه وباسها فعطاه المدير 5000 جنيه المهم باليوم يلي بعده قعد المدير يترجاه أنو يعطيه مصراته فقال الصيدي : شوف براهنك رهان وإذا أنا كسبت مابدي منك شي وإذا أنت كسبت رح أرجعلك مصراتك .....والموظفين عم يتفرجوا فقال المدير : موافق طبعاً ... فقال الصعيدي : بتراهن أنولون لبسك الداخلي أزرق فقال المدير وهو فرحان : لأ مو أزرق -أزرق -لأ مو أزرق -طيب شلاح لأشوف ..فشلح لبسه وطلع مو أزرق فعطاه 5000 جنيه وبعد شوي طلع لبرا ولم من كل واحد من الموظفين 5000جنيه وقال : مش قلتلكم رح أخليه يشلح لبسه ......

فيه حلو تزوج حلوه جابو ولد إسمه شربات - فيه سوري تزوج سوريه جابو ولد إسمه تريكو * السوريه = قميص ......

كان في واحد صعيدي طالع بالباص مع واحد امريكي فشافو الحمصي عم يحكي مع حالو فسألو شو في قال : أنا عم أحكي مع أهلي عن طريق الدورة الدموية فبعد شوي صار الصعيدي يتهزوز ويرجف فسلأله الأمريكي : شو في قال : ما في شي بس هلق اجاني فاكس

ليه مرات الصعيدى وهى حامل ما بتشربش مايه ليه ليه ليه ليه ليه ليه علشان القفل الى فى بطنها ما يصديش

مرة واحد صعيدى راح يشترى تلفزيون فساءل صاحب المحل التلفزيون دة بكام قلوة ب500 جنية قال لصاحب المحل انا ماعيش الا 300 جنية قلوة صاحب المحل اوكى اخذ منك ال300 واديك بالباقى ضرب على افاك وفى يوم اعد مع مراتة بيتفرج على التلفزيون لقيتة بيهرش على قفاة قلتلة مالك قلها بفكر اشترى فديو

واحد بلديتنا رجع بيته لقى مراته فى السرير مع أثنين .. صرخ وهاج مراتى بتخونى ... بسرعة رد عليه شاب منهم احنا الكاميرا الخفية لو مش عايز تذيع قول واحنا مش هنذيع ... رد بلديتنا لأ ذيع خللى الناس تنبسط

واحد صعيدي يوم زفافه ابوه قاله ان العروسه طلعت بكر اضرب عيارين في الهوا و ان طلعت مش بنت بنوت اضرب عيارين في قلبها .

اليوم الاول : ضرب عيارين في الهوا

و في اليوم الثاني : ضرب عيارين في قلبها .

واحد صعيدى سافر امريكا فلما رجع قعد يحكى لمامتة وباباة على الى شافوة فبيقولهم انة شاف واحد بيقع من الدو ال15 قعد يومين يقع فمامتة قالتلة يومين ومات ام ابوة قالها عايزاة يومين من غير اكل ولا شرب ومش عايزاة يموت

واحد صعيدى كل شويه يقف على الرصيف وينط واحد سأله انت بتعمل كدة ليه؟ قاله :بنتحر قاله:عايز تنتحر ارمى نفسك من على السطوح قاله انت عايزنى اموووووت ......

صعيدى راح للدكتور قاله عندى صداع الدكتور قاله وانت نايم بتقفل الشباك ولا بتفتحه قاله بقفله قاله لاء سيبه مفتوح

تانى يوم الدكتور قاله الصداع راح

قاله الصداع راح والتلاجة راحت والتلفزيون راح

واحد صعيدى لقى مصباح علاء الدين فضل يحك فيه لغاية ماالعفريت جاله تسلخات ......

مرة واحد صعيدى حب يتمدن كتب على الشومة اديداس

مره واحد مصري و واحدسوري وواحد بدوي ركبوا طائره جاء المصري قال للمضيفه عايز عصيرموز ياموزه قام السوري قال لها بدي عصير فراوله يافروله قام البدوي قال لها ابغا حليبيا جاموسه.

واحد أحول بدو يسافر بوس الطيارة وركب على حماتو ......

صعيدي جزمته اتقطع راح خيطه بعد اسبوع لقي الجزمه بقت كويسه فك الخياطه ......

صعيدي فتح محل انابيب الدعايه والاعلانات اللي عملهافرقع انبوبتين في وسط البلد ......

أستاذ أنجليزي قال لتلميذ صعيدي ضع كلمة dog في جملة مفيدة قال الصعيدي dog يامزيكا... ......

واحد بدوي يبي يطور شرب القهوة بمصاص. ......

مره واحد صعيدى ركب الاسانسير ملقاش فيه الا العامل. طلع مسددس وقال له اطلع بينا على السعوديه. ......

واحد صعيدى شاف وحدة سودة قام قلها كل دى ازازة كاكولا قامت تفت علية قلها كمان بتفورى ......

صعيدى أخذ شهادة دكتوراه فقال لزوجته والله ماخبرشى ليه الناس بيضحكوا على الصعايدة أدينى جبت الدكتوراه. فقالت له زوجته: دق على الخشب عشان العين. فدق على الخشب. فقالت الزوجه مين على الباب؟ فقال الزوج: خليكي انا حاشوف مين

صعيدي عرف انو الموضة هذه السنة جلد ، فقلع لباسه ومشي عريان عالموضة ......

نزل قرار فى البلد بمنع الصعايده من السفر طب يعملوا ايه عشلن يعرفوا الصعايده قالك احنا

نجيب جردل ونسأل كل واحد ده ايه الصعيدى هيقول على الجردل دردل واحد صعيدى عرف قالك انا اركز واحفظ الكلمه صح المهم الصعيدى ده راح المطار بتاع الجوازت بيقولوا ايه ده يا بلدينا قاله جردل قاله مظبووط ادينى اسمك قاله محمد دومعه ههههههههههههه

واحد صعيدى دخل حديقة الحيوانات و دخل راسة فى قفص الاسد الحارس جرى علية قالوة انت بتعمل اية قال اية يا بوى يعنى هاكلة ولا ايه ...........! ....

صعيدي ....حب يمشط شعره جاب جرّار ومشطه ان شء الله تكن اعجبتكم ......

صعيدي ضربوه بعكاز على راس بعد ثلاثه ايام قال ايييييييييييي ......

مرة واحد صعيدى اخد مراته للملاهى ثم قال لها قعدى هنا يا ولية لما اجى ومتركبيش المراجيح عشان هدومك متبنش رجع لقاها ركبت قا لها انا مش قلتلك متركبيش عشان هدومك متبنش قاليتلو ما هو انا قلعته خلاص

مرة اتنين صعايدة ميتين من الجوع واحد قاله عاوز تاكل قالوا ايوة قالوا تعال معايا قالوا
    لالالالا روحت انت .. قاله تعالى بس و مكلش دعوة .. قاله ماشى.. راحوا اكبر مطاعم فى مصر راح نده على الجرسون طلب كل حاجة لحم وملوخية ويبص تحت الترابيزة لقى فار قتل الفار وحطه على الملوخية وزعق انتم عاملين ملوخية بالفران انا هبلغ عنكم وخلاص من الحساب راح لزميلوا قالوا انا عملت كدة .. يلا بقى قلدني .. راح التانى يعمل زيه و طلب كل حاجة وعند الملوخية الجرسون قالوا معنديش ملوخية.. الصعيدى قالوا ابة امال احط الفار دة فين !!

في بدوي نايم جنب السرير تدرون ليش ؟؟؟؟؟ يخدع الناموس ......

واحد صعيدي نزل هو وامة القاهرة امة شافت السيارت قالتلة: حسنين ايوة يا امة العربيات بتمشي من غير حمار قلها اسكتي يا امة حيضحكوا علينا دا الحمار من جوة ......

مرة واحد صعيدى ربنا كرمه اشترى عمارة ووقف عليها بواب ......

بدوي مسبب زحمه في الشارع لييييه؟؟ مطفي السياره ويحك اذنه بالمفتاح.. ......

صعيدي دخل على مراته لقيها بتخونه مع واحد قاله ههع مبتخلفش
    ـــــــــــــــــــــــــــــ
    اتمنى تكون النكت عجبتكم

تحياتي
    farao الديفنس ابو عاصم farao
    منال

المساهمات : 27

رد: نكت ليس لها مثيل

مُساهمة  منال في الإثنين نوفمبر 30, 2009 4:31 am

تسلم ايدك بجد النكت فعلا مالهاش مثيل تقبل مروري ومزيد من التقدم

الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء ديسمبر 13, 2017 8:59 pm